S61 Stawiski – Szczuczyn

/Data podpisania umowy
o dofinansowanie

15.11.2019r.

/Wartość całkowita projektu

3 088 071 971,29 PLN

/Wysokość dofinansowania
z Unii Europejskiej

1 925 729 976,23 PLN

/Wartość Umowy z
Wykonawcą Kontraktu

366 083 589,82 PLN

Aktualności

czwartek 08/04/2021

Rada Budowy nr 41.

Czytaj dalej >

Zakres robót

Zadanie inwestycyjne, nad którym sprawowany będzie nadzór polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, budowie w/w odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Kontrakt  „Projekt i budowa drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka — Szczuczyn, odcinek: węzeł Stawiski (bez węzła) – początek obwodnicy Szczuczyna, długości około 18,002 km”. obejmuje w szczególności:

Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, w tym uzgodnień rozwiązań projektowych na styku z wykonawcami nowoprojektowanych odcinków S-61 (Kolno – Stawiski oraz II jezdnia Obwodnicy Szczuczyna):

Roboty przygotowawcze, w tym: wyznaczenie objazdów, zaprojektowanie i wykonanie obiektów tymczasowych, umożliwiających odcinków tymczasowych, umożliwiającej przełożenie ruchu.

Roboty drogowe, mostowe i branżowe w zakresie obejmującym:

  1. budowę dodatkowej jezdni (lewej) na Obwodnicy Stawisk na parametrach jezdni ekspresowej na odcinku (pikietaż istniejący) od km 180+090 do km 181+691
    o nawierzchni z betonu cementowego i łącznej długości L= 1,601 km –
    z wyłączeniem węzła „Stawiski”,
  2. przebudowę istniejącej jezdni (docelowo prawej) na obwodnicy Stawisk do przekroju jezdni ekspresowej na odcinku od km 180+410 do km 181+331 o nawierzchni
    z betonu asfaltowego i łącznej długości L= 0,921 km (poszerzenie opaski zewnętrznej z 0,75 m do szerokości pasa awaryjnego 2,5 m) wraz z dowiązaniem do istniejącego pasa awaryjnego na obwodnicy Stawisk,
  3. przebudowę istn. jezdni (docelowo prawej) na obwodnicy Stawisk do przekroju jezdni ekspresowej na odcinku od km 181+331 do km 181+691 o nawierzchni z betonu asfaltowego i łącznej długości L= 0,360 km wraz z likwidacją skrzyżowania SK2,
  4. budowę drogi ekspresowej o przekroju 2×2 na odcinku (pikietaż roboczy) od km 0+000 (co odpowiada km 181+691 obwodnicy Stawisk) do km 16+401 o nawierzchni
    z betonu cementowego i łącznej długości L=16,401 km:
  • bodowy węzłów drogowych: węzła Grabowo,
  • budowy Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP II „Zabiele Zachód”, MOP III „Zabiele Wschód”,
  • budowy infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanej w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczającymi i inne;
  • wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp oraz wykonaniem pomostów roboczych, dojść, dojazdów dla sprzętów,
  • przebudowy istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z realizowaną drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii,
  • budowy dróg innych niż droga ekspresowa (obsługujących tereny przyległe do inwestycji wraz ze zjazdami na przyległe działki oraz przywracające naruszone połączenia drogowe), w tym uzgodnienia z ich zarządcami szczegółów budowy lub przebudowy oraz wydzielenia pasów drogowych dróg innych kategorii. Dotyczy to również dróg wewnętrznych innych zarządców,
  • budowy lub przebudowy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
  • budowy pasów technologicznych z wyłączeniem odcinka obwodnicy Stawisk,
  • budowy systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzeń podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
  • budowy chodników i zatok autobusowych,
  • wykonanie organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • budowę obiektów inżynierskich,
  • budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej
    i mieszanej,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych
    i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
  • wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną,
  • roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych
    i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej, urządzeń melioracyjnych, hydrologicznych i innych,
  • wykonanie sieci teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego,
  • wykonanie oznakowania drogi ekspresowej (w tym eksperymentalne), dróg związanych oraz wyposażenie ww. dróg w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej,
  • założenie systemu referencyjnego dla dróg krajowych w uzgodnieniu
    z GDDKiA,
  • wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli),
  • wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli),
  • wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne
    i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę w związku z realizacją przedsięwzięcia,
  • uzgodnienie (w formie pisemnej) z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania,
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową
    i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
  • zapewnienie dojazdów do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
  • wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji,
  • wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych
    w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji,
    z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracowaniem szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych,
  • wykonaniem Systemu Zarządzania Ruchem,
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Celem inwestycji jest:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży,
  • wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych
    z obowiązującymi warunkami technicznymi.

 

/Zamawiający:

Skarb Państwa Generalny Dyrektor Dróg
Krajowych i Autostrad,
reprezentowany przez Oddział GDDKiA w Białymstoku
ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok

http://www.gddkia.gov.pl

/Wykonawca:

BUDIMEX S.A.
Świdry – Dobrzyce 40
18- 507 Grabowo



BUDIMEX S.A
ul. Siedmiogrodzka 9
01-204 Warszawa

http://www.budimex.com.pl

/Nadzór inwestorski:

Biuro Inżyniera Kontraktu
ul. Kossaka 14
18-520 Stawiski

Konsorcjum:
TPF SP. z o.o.
ul. Annopol 22
03-236 Warszawa

TPF GETINSA EUROESTUDIOS S.L.
c/Ramon de Aguinaga 8
28028 Madryt, Hiszpania

http://www.tpf.com.pl/