Zadanie inwestycyjne, nad którym sprawowany będzie nadzór polega na zaprojektowaniu, uzyskaniu wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń i prawomocnych decyzji administracyjnych, budowie w/w odcinka oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Kontrakt „Projekt i budowa drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka — Szczuczyn, odcinek: węzeł Stawiski (bez węzła) – początek obwodnicy Szczuczyna, długości około 18,002 km”. obejmuje w szczególności:
Opracowanie Dokumentacji Projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, uzgodnień, opinii, pozwoleń i decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji, w tym uzgodnień rozwiązań projektowych na styku z wykonawcami nowoprojektowanych odcinków S-61 (Kolno – Stawiski oraz II jezdnia Obwodnicy Szczuczyna):
Roboty przygotowawcze, w tym: wyznaczenie objazdów, zaprojektowanie i wykonanie obiektów tymczasowych, umożliwiających odcinków tymczasowych, umożliwiającej przełożenie ruchu.
Roboty drogowe, mostowe i branżowe w zakresie obejmującym:
- budowę dodatkowej jezdni (lewej) na Obwodnicy Stawisk na parametrach jezdni ekspresowej na odcinku (pikietaż istniejący) od km 180+090 do km 181+691
o nawierzchni z betonu cementowego i łącznej długości L= 1,601 km –
z wyłączeniem węzła „Stawiski”, - przebudowę istniejącej jezdni (docelowo prawej) na obwodnicy Stawisk do przekroju jezdni ekspresowej na odcinku od km 180+410 do km 181+331 o nawierzchni
z betonu asfaltowego i łącznej długości L= 0,921 km (poszerzenie opaski zewnętrznej z 0,75 m do szerokości pasa awaryjnego 2,5 m) wraz z dowiązaniem do istniejącego pasa awaryjnego na obwodnicy Stawisk, - przebudowę istn. jezdni (docelowo prawej) na obwodnicy Stawisk do przekroju jezdni ekspresowej na odcinku od km 181+331 do km 181+691 o nawierzchni z betonu asfaltowego i łącznej długości L= 0,360 km wraz z likwidacją skrzyżowania SK2,
- budowę drogi ekspresowej o przekroju 2×2 na odcinku (pikietaż roboczy) od km 0+000 (co odpowiada km 181+691 obwodnicy Stawisk) do km 16+401 o nawierzchni
z betonu cementowego i łącznej długości L=16,401 km:
- bodowy węzłów drogowych: węzła Grabowo,
- budowy Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP): MOP II „Zabiele Zachód”, MOP III „Zabiele Wschód”,
- budowy infrastruktury dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej zlokalizowanej w ciągu drogi ekspresowej w tym: sieci energetyczne zasilające i oświetleniowe, sieci wodociągowe, sieci i urządzenia oczyszczającymi i inne;
- wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp oraz wykonaniem pomostów roboczych, dojść, dojazdów dla sprzętów,
- przebudowy istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z realizowaną drogą ekspresową z uwzględnieniem ich przyszłej kategorii,
- budowy dróg innych niż droga ekspresowa (obsługujących tereny przyległe do inwestycji wraz ze zjazdami na przyległe działki oraz przywracające naruszone połączenia drogowe), w tym uzgodnienia z ich zarządcami szczegółów budowy lub przebudowy oraz wydzielenia pasów drogowych dróg innych kategorii. Dotyczy to również dróg wewnętrznych innych zarządców,
- budowy lub przebudowy infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
- budowy wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowy pasów technologicznych z wyłączeniem odcinka obwodnicy Stawisk,
- budowy systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzeń podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne,
- budowy chodników i zatok autobusowych,
- wykonanie organizacji ruchu i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- budowę obiektów inżynierskich,
- budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej
i mieszanej, - oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych
i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego, - wycinkę istniejącej zieleni oraz przeniesienie roślin objętych ochroną,
- roboty branżowe związane z przebudową kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych
i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej, urządzeń melioracyjnych, hydrologicznych i innych, - wykonanie sieci teletechnicznej na potrzeby Zamawiającego,
- wykonanie oznakowania drogi ekspresowej (w tym eksperymentalne), dróg związanych oraz wyposażenie ww. dróg w urządzenia BRD m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej,
- założenie systemu referencyjnego dla dróg krajowych w uzgodnieniu
z GDDKiA, - wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli),
- wykonanie wszelkich robót związanych z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją (w tym budynków i budowli),
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne
i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę w związku z realizacją przedsięwzięcia, - uzgodnienie (w formie pisemnej) z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizuje ww. zobowiązania,
- wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową
i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań, - zapewnienie dojazdów do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
- wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji,
- wznowienie/ustalenie/wydzielenie granic pasów drogowych dróg budowanych
w ramach inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających inwestycji,
z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracowaniem szkicu przebiegu granic tych pasów drogowych, - wykonaniem Systemu Zarządzania Ruchem,
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży,
- wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych
z obowiązującymi warunkami technicznymi.